Tijd besparen met het nieuwe keukenscherm
Een stuk efficiënter, goed voor het milieu én betere kwaliteit voor de gast
Verbeter werkprocessen in je keuken of bar en zorg voor een efficiëntere workflow, happy gasten en minder gedoe met bonnen door gebruik te maken van een overzichtelijk keukenscherm. Alle bestellingen die vanuit de handheld, kassa, QR-code, reserverings- en bestelsite worden ingevoerd, komen automatisch als digitale bonnen op de juiste werkschermen van de keuken terecht. Geschuif met bonnen is nu verleden tijd: de chef start bestellingen met een simpele tik op het scherm. Wijzingen per tafel zijn duidelijk zichtbaar en het bedieningsscherm zorgt voor een optimale samenwerking tussen de witte en zwarte brigade. Het systeem draait op iPad, Windows of Android, dus je kunt er eigenlijk direct morgen mee starten ;-)
Of het nou gaat om een broodjes-zaak of een sterrenrestaurant; in de keuken is het druk. Nu de gasten weer toestromen en je bedrijf weer volop draait kan je er bovendien van uitgaan dat het alleen maar gezelliger en nóg drukker wordt. Daarom hebben wij een nieuw keukenscherm ontwikkeld. Dat helpt je niet alleen efficiënter te werken, zorgt voor een betere beleving van de gast (minder foutkans) en is ook nog eens goed voor het milieu, omdat je geen bonnen meer hoeft uit te printen.
Op verzoek van de gebruikers van ons kassasysteem hebben wij het scherm zodanig ontwikkeld, dat je de status van een bestelling kunt afvinken op je scherm en je geen printer meer nodig hebt (fijn voor de bomen) en de bonnen dus ook niet meer zoekraken. De keukenbrigade kan verder álles – ook wijzigingen in de bestelling – direct op het scherm zien en zelf updaten als de bestelling is doorgegeven of in het luik staat.
Wat is een keukenscherm?
We hebben aan ons kassa systeem een keukenscherm toegevoegd, bedoeld voor de restaurantkeuken om het personeel te helpen efficiënter te werken, zodat je meer kunt doen met minder collega’s. Er is bovendien minder kans op fouten en – omdat de keuken kan zien welke bestellingen er in totaliteit lopen – kunnen gerechten voor verschillende tafels handig worden ingepland en kan het klaarmaken ervan zelfs worden gecombineerd.
Hoe het werkt
Het keukenscherm ondersteunt dus je keukenbrigade en verkleint het risico op fouten door duidelijk de lopende orders en de eventuele speciale verzoeken te tonen.
- De klant bestelt, een medewerker neemt de bestelling op via een tablet en/of in het kassasysteem.
- Misschien wil iemand extra salade in plaats van frites, of de saus liever apart geserveerd? Dat kan je gewoon aangeven.
- Zodra de bestelling in het kassasysteem is ingegeven, is deze zichtbaar in de keuken. De chef ziet de inkomende bestelling en geeft op het display aan wanneer hij met de bereiding ervan is begonnen.
- Gerechten die volgen, zoals een hoofdgerecht dat na het voorgerecht komt, staan ook in het display vermeld, maar als in-actief.
- De volgende gang wordt gestart zodra deze als actief wordt gemarkeerd. Dit gebeurt wanneer het bedieningspersoneel de lege borden ophaalt van de tafel. Door de efficiëntie van de keuken te verhogen, het risico op fouten te verkleinen en de kwaliteit van het eten en de service te verbeteren, kun jij je volledig richten op het creëren van een onvergetelijke ervaring voor je gast.
Het milieu
Het keukenscherm is heel intuïtief en het aanzetten en aansturen van het personeel is zó gebeurd. Kortom, het zal lijken alsof er niets is veranderd – behalve dat het proces nu sneller en duidelijker verloopt, met minder fouten. En er geen sprake meer is van rondzwevende bonnen.
Over bonnen gesproken… Hoeveel printerrollen gebruikt jouw keuken per maand? En per jaar? Dat het keukenscherm zorgt voor minder papierverbruik is wel duidelijk. Maar het keukenscherm helpt je bovendien het aantal verkeerd geleverde bestellingen te verminderen, zodat je minder voedsel verspilt.
Aan de slag!
Kortom: omdat een keukenscherm zorgt voor kortere wachttijden, minder stress voor je koks, een betere klantervaring, een efficiëntere manier van werken én minder papierverbruik voor bonnen is het maar het beste nu even met Spont te bellen. Dan kan je er morgen mee aan de slag!